وبلاگطراحی میز پذیرش آزمایشگاه

در انجام طراحی‌های داخلی محیط یک آزمایشگاه می‌توان به میز پذیرش اشاره نمود که از اهمیت بسیار ویژه‌ای نیز برخوردار می‌باشد.در بدو ورود تمامی مراجعین اول با این قسمت از آزمایشگاه مواجه خواهند شد. از طرفی می‌توان قسمت رسپشن و یا همان پذیرش را بانک اطلاعاتی یک آزمایشگاه دانست چراکه افراد از این قسمت به بخش‌های مورد نظر هدایت خواهند شد.

در طراحی میز پذیرش به چه نکاتی باید توجه کرد

در طراحی میزهای پذیرش الزاما باید توجه ویژه‌ای به فضای مورد نظر داشت تا بتوان بهترین اندازه ممکن را برای آن در نظر گرفت. اغلب می‌توان نزدیک‌ترین مکان به درب ورودی را بهترین انتخاب و مکان برای میز پذیرش دانست. چراکه باید در دسترس بوده و افراد بتوانند به راحتی آن را بیابند. هرچقدر طراحی انجام شده برای میز رسپشن زیباتر انجام شود قطعا در جلب توجه افراد موثرتر واقع خواهد شد.

در مشخص نمودن ابعاد و اندازه‌های این میز باید به این نکته نیز توجه نمایید که فایل‎‌ها و اطلاعات بخش پذیرش به‌راحتی در آن جای بگیرند و افراد مشغول در این بخش فضای کافی برای انجام امورد مرتبط با خود را داشته باشند.

چرا میز پذیرش آزمایشگاه به طراحی خاص نیاز دارد؟

طراحان فضای آزمایشگاهی می‌دانند، که یک اصل مهم در انجام طراحی فضای آزمایشگاه باید ایجاد احساسی مثبت دربین افراد باشد. همین موضوع این افراد را ملزم به ساختار شکنی می‌نماید. باید کار خود را به نحوی انجام دهند که به کاهش انرژی منفی موجود در وجود افراد تاثیز شگرفی داشته باشد. و افراد در بدو ورود بتوانند انرژی مثبت زیادی را دریافت نمایند.

طراحی میز پذیرش آزمایشگاه نیز از این قاعده مثتثنی نیست و همچنین باید با طراحی بقیه قسمت‌ها و بخش‌های آزمایشگاه سنخیت داشته باشد.

توجه به کاربری آزمایشگاه در زمان انجام طراحی کانتر از مهم‌ترین نکات می‌باشد.

استفاده از مناسب‌ترین متریال در ساخت و تولید میز پذیرش از دیگر نکات مهم در این زمینه می‌باشد.

طراحی میز پذیرش با جذابیت بصری بالا

میز پذیرش باید قابلیت از بین بردن حالت غم‌انگیز و بیمارگونه آزمایشگاه را خنثی نماید. پس بهتر است تا در طراحی آن از گیاهان استفاده شود تا بتواند بار انرژی مثبت بیشتری داشته باشد و بتواند ایجاد شادابی در افراد نماید.

رنگ مورد کاربرد در ساخت و تولید این میز از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است از رنگ‌های شاد استفاده شود. نورپردازی مناسب از دیگر ویژگی‌هایی است که باید به آن توجه بسیار ویژه‌ای نمایید.

برای داشتن طراحی بسیار ایده‌آل برای میز پذیرش آزمایشگاه خود می‌توانید از تجربه طراحان ما در شرکت بایرمن بهره‌مند شوید. فقط کافیست با ما در تماس باشید.