وبلاگمشاوره طراحی آزمایشگاه

مشاوره طراحی آزمایشگاه به دلیل اهمیت آزمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ها، مراکز درمانی، تشخیص طبی و … پیش از آغاز و راه‌اندازی آزمایشگاه و خرید تجهیزات باید در اولویت کار قرار گیرد. به طور کلی می‌توان گفت مهم‌ترین مرحله تجهیز آزمایشگاه، طراحی و مشاوره تخصصی جهت احداث و سکوبندی آزمایشگاه می‌باشد. هرچقدر که طراحی فضا با دقت بالاتر و به دور از عجله انجام گیرد، در زمان مراحل اجرایی و راه اندازی تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی مانند سینک آزمایشگاهی، هود آزمایشگاهی، تاسیسات زیربنایی و … با مشکلات کمتری روبرو خواهید شد. طبیعی است با دریافت مشاوره طراحی آزمایشگاه و خرید تجهیزات به صورت اصولی می‌توان از هزینه‌های اضافی، دوباره کاری، تاخیر در راه اندازی و اصلاح یا تخریب ساختمان جلوگیری خواهد شد. در ادامه این مطلب از وب سایت سکوبندی آزمایشگاهی بایرمن به اهمیت مشاوره در طراحی و ساخت آزمایشگاه می‌پردازیم.

خدمات ارائه مشاوره جهت طراحی آزمایشگاه

پیش از ساخت آزمایشگاه باید مساحت مورد نیاز براساس تعداد پرسنل، تجهیزات آزمایشگاهی، تنوع کاری، نوع کاربری و … مشخص شود. به طور کلی حداقل فضایی که می‌توان بدین منظور درنظر گرفت 110 مترمربع است. مساحت آزمایشگاه باید صورتی درنظر گرفته شود که تاثیر منفی بر روی ایمنی کارکنان و کیفیت کار پرسنل نداشته باشد. همچنین باید به مواردی نظیر افزایش حجم کار و افزایش دامنه فعالیت‌ها نیز توجه شود. از این رو نیاز به دریافت مشاوره طراحی آزمایشگاه احساس می‌شود. مشاوران ما در شرکت بایرمن، شما را در نوع طراحی با خصوصیات موردنظرتان راهنمایی می‌کنند. همچنین شما را در داشتن آزمایشگاهی استاندارد، ایمن و کارا با طراحی و تجهیزات کامل و تخمین هزینه حدودی یاری می‌رسانند.

برای مثال درصورتی که شما تصمیم به راه‌اندازی آزمایشگاه در یک مرکز آموزشی نظیر دانشگاه را داشته باشید، باید به گونه‌ای طراحی فضا را انجام دهید که تعداد مشخصی از دانشجویان به راحتی قادر به آموزش دیدن باشند. این درحالیست که اگر شما قصد راه اندازی آزمایشگاهی صنعتی را داشته باشید، باید نقشه‌ای خاص و مرتبط با فعالیت‌هایتان برای بررسی محصول طراحی کنید. درنتیجه می‌توان گفت برای ساخت و طراحی معماری آزمایشگاه براساس نوع آزمایشگاه و کاربری آن نیاز به دریافت مشاوره تخصصی دارید.

مشاوره ساخت و طراحی آزمایشگاه در جهت اهداف مورد نظر

تمامی مراحل احداث و راه‌اندازی آزمایشگاه باید با دریافت مشاوره طراحی آزمایشگاه توسط افرادی باتجربه برنامه‌ریزی و انجام شود. ازاین رو ایجاد فضایی مناسب و قابل اطمینان برای پرسنل، در ساخت و طراحی آزمایشگاه در وهله‌ی اول باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین برای برنامه ریزی دقیق نیازهای فعلی و آتی آزمایشگاه، باید اهداف کاری آزمایشگاه مانند مواردی که در زیر گفته شده ، مورد توجه کارفرما قرار گیرد:

  • برنامه‌ریزی‌های فعلی و آتی آزمایشگاه
  • تعداد پرسنل فعال در آزمایشگاه
  • تهیه و خرید تجهیزات مورد نیاز
  • پیش‌بینی احتمال خطرات و بروز حوادث در حین انجام کار
  • تخمین مقدار گازها، مواد شیمیایی و بخارات
  • طراحی اتاق‌های مجزا و فضایی ایزوله
  • برآورد میزان سروصدا و گرمای فضا
  • درنظر گرفتن فضایی مناسب جهت نصب دستگاه‌های ثابت
  • طراحی فضایی ویژه برای اجرای برخی آزمایشات
  • درنظر گرفتن فضای اضافی برای موارد پیش بینی نشده
  • محل  استقرار محیط اصلی آزمایشگاه نسبت به دیگر ساختمان‌ها و امکانات

مشاوره سکوبندی و تجهیزات آزمایشگاهی

مهم‌ترین بخش هر آزمایشگاه سکوبندی و میزبندی آزمایشگاهی است. سکوها، میزهای طویلی در فضای آزمایشگاهی هستند که روی آنها انواع آزمایشات انجام می‌گیرد. با توجه به نوع کاربری آزمایشگاه و مواد مورد پژوهش در آن‌جا، موادی که برای بدنه میز و سکوها استفاده می‌شود باید از مواد مرغوب تهیه شوند. این مواد باید در برابر خوردگی، ضربه، مواد اسیدی، فرسایش و حرارت و آتش‌سوزی مقاومت بالایی داشته باشند.

مشاوره استاندارد‌سازی، بازسازی و دمونتاژ آزمایشگاه

یکی از مواردی که در کنار مشاوره طراحی آزمایشگاه ارائه می‌گردد امکان تغییر سکوها، تجهیزات و بازسازی مجدد آزمایشگاه می‌باشد. مشاورین بایرمن در زمینه استاندارد سازی، بازسازی و دمونتاژ آزمایشگاه به خوبی کارفرمایان را راهنمایی می‌نمایند.

مشاوره خرید دستگاه‌های آزمایشگاهی

یکی از مواردی که در کنار مشاوره طراحی آزمایشگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خرید تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی مناسب و با کیفیت می‌باشد. تجهیزاتی که خریداری می‌شوند باید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشند و نصب و راه اندازی آنها توسط شرکت وارد کننده یا سازنده انجام شود. متخصصان شرکت بایرمن در زمینه تجهیزات و راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی آماده ارائه مشاوره حرفه‌ای هستند.