وبلاگراه اندازی آزمایشگاه

لازم است تا در راه اندازی آزمایشگاه به نکات بسیار مهمی توجه شود تا بتوان بهترین بهره‌وری ممکن را از آن داشت. تهیه انواع تجهیزات آزمایشگاهی از جمله سکوبندی آزمایشگاه را می‌توان از دغدغه‌های اصلی و اساسی برای راه‌اندازی آزمایشگاه دانست. در نتیجه لازم است تا در این زمینه اطلاعات دقیقی داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. در ادامه این مطلب از وب سایت بایرمن به بررسی هزینه تاسیس آزمایشگاه و همچنین شرایط تاسیس آزمایشگاه برای شما عزیزان پرداخته‌ایم، کافیست با ما همراه باشید.

مناسب‌ترین سکوبندی آزمایشگاه

انتخاب سکوبندی آزمایشگاه یکی از اولین مراحل برای راه اندازی آزمایشگاه می‌باشد. با توجه به اینکه سکوبندی بیشترین فضای آزمایشگاه را به خود اختصاص می‌دهد و مورد کاربرد برای تمامی پرسنل آزمایشگاه می‌باشد. پیشنهاد می‌نماییم تا در زمان خرید انواع سکوبندی آزمایشگاهی از جمله؛ پیشخوان، صندلی‌ها، میزها، کابینت بندی آزمایشگاه، کمد نگهداری مواد شیمیایی و … بررسی‌های لازم را انجام دهید. انتخاب مناسب در این زمینه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

مهم‌ترین توصیه‌ها برای نصب تجهیزات آزمایشگاهی

برای نصب تجهیزات آزمایشگاه لازم است تا توجه بسیار ویژه‌ای به موارد زیر داشته باشید:

عملکرد مناسب

در طراحی سکوبندی لازم است تا به عملکرد آنها توجه ویزه‌ای نمود. در تاسیس آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی لازم است تا از وسایل آزمایشگاهی متحرک استفاده نمود. این کار باعث می‌شود تا دسترسی پرسنل به تجهیزات به راحتی انجام شود. در نتیجه کارایی پرسنل نیز ارتقا می‌یابد.

استفاده از بهترین متریال

در زمان سفارش و ساخت تجهیزات برای راه اندازی آزمایشگاه توجه نمایید که این تجهیزات در معرض مستقیم مواد شیمیایی مختلف قرار می‌گیرند. در نتیجه لازم است تا همگی با خاصیت ضد اسیدی، شیمیایی و بازی باشند و مقاومت بسیار بالایی در برابر این مواد داشته باشند. استفاده از پلاستیک‌های بادوام از دیگر مواردی است که باید توجه ویژه‌ای به آن نمایید. تمامی این تجهیزات باید براساس نیاز کاری شما عزیزان و به صورت سفارشی برای شما ساخته و تولید شوند.  در نتیجه لازم است تا بطور دقیق موادی که با آن سر و کار خواهید داشت را بشناسید.

توجه به سلیقه کاربران

قبل از راه اندازی آزمایشگاه لازم است تا با پرسنل خود مشورت نمایید. با توجه به اینکه این عزیزان بیشترین زمان روز خود را در چنین فضایی می‌گذرانند پس لازم است تا در استفاده از تمامی تجهیزات، احساس رضایت‌مندی داشته باشند.

به کیفیت توجه نمایید

در ساخت انواع تجهیزات آزمایشگاهی لازم است تا از متریال باکیفیت استفاده شود. تمامی تجهیزات آزمایشگاهی بایستی مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد شیمیایی و قابل اشتعال داشته باشند. استفاده از یراق آلات باکیفیت و متریال مناسب کمک می‌نماید تا بتوانید سالیان سال از این تجهیزات استفاده نمایید.

سلامت کارکرد این تجهیزات از دیگر نکات بسیار مهم است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. در صورت بروز اختلال در کارکرد هر یک از این تجهیزات، در روند عملکرد پرسنل نیز اختلال ایجاد خواهد شد. پس لازم است تا از بهترین تجهیزات آزمایشگاه از جمله؛ هود آزمایشگاهی، سینک ضد اسید، میز توزین و … استفاده نمایید.

برای هزینه تاسیس آزمایشگاه بودجه مناسب در نظر بگیرید

لازم است تا برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی هزینه کنید. تا قبل از راه اندازی آزمایشگاه خود بودجه مناسبی را برای آن در نظر یگیرید. الزاما نباید هزینه‌هایی گزاف پرداخت کنید. برای داشتن بهترین انتخاب ممکن لازم است تا با یک متخصص مشورت نمایید. ما در شرکت بایرمن در خدمت شما عزیزان هستیم تا بهترین طراحی اولیه ممکن را به شما عزیزان ارائه نموده و برآورد قیمت دقیق را برای شما انجام دهیم.

حرکت رو به جلو برای تاسیس آزمایشگاه داشته باشید

اگر در حال پیمودن مراحل تاسیس و نگهداری از اولین آزمایشگاه خود هستید باید حرکت رو به جلو داشته باشید. منظور از حرکت رو به جلو، استخدام پرسنل مناسب و آشنا به محیط تحقیقاتی، نقل مکان و پیدا کردن مکان مناسب و تامین منابع و تنظیم یک آزمایشگاه کاربردی و اتمام تحقیقات فعلی است که در ادامه به توضیحات هر کدام از این موارد اشاره کرده‌ایم:

استخدام پرسنل

از همان شروع کار برای استخدام نیروی متخصص از طریق آزمون و گزینش اقدام کنید. معیار گزینش خود را توانایی‌ها و تخصص‌های افراد قرار دهید و افرادی دلسوز و متخصص را برگزینید. زیرا با این کار فعالیت‌های تحقیقاتی شما به بهترین شکل ممکن پیش خواهند رفت.

مکان آزمایشگاه

برای راه اندازی آزمایشگاهتان لازم است تمام تجهیزات و وسایل فعلی خود را آماده سازی و بسته بندی کنید. توصیه می‌کنیم برای جابجایی راحت‌تر تجهیزات فرسوده و بلا استفاده را بفروشید. پیش از تاسیس آزمایشگاه و ورود به محل آن، اینترنت، تلفن، برق، گاز و آب را به طور کامل و دقیق بررسی نمایید و از اتصال تمام آنها اطمینان پیدا کنید.

اتمام تحقیقات فعلی و تحویل پروژه‌ها

پیش از راه‌اندازی اولین آزمایشگاهتان به عنوان یک پژوهشگر با تجربه، بسیار مهم است که تحقیقات فعلی و آزمایشگاهی که در آن مشغول به کار هستید را ترک نمایید. در صورتی که در زمان احداث آزمایشگاه مشغول به انجام پروژه دیگری هستید بهتر است در شروع کار پروژه را به دست افراد متخصص بسپارید و بعد از اتمام پروژه فعلی، به محل جدید خود بروید.

تهیه یک لیست برای راه‌اندازی آزمایشگاه

از لحظه‌ای که تصمیم به راه‌اندازی آزمایشگاه دارید باید برنامه‌ای برای سازمان دهی، اولویت بندی و استراتژی کردن کارهای خود داشته باشید. راحت‌ترین راه برای ایجاد چنین برنامه‌ای، تهیه یک لیست است که این لیست می‌تواند شامل مواردی همچون موارد زیر باشد:

  • تجهیزات آزمایشگاه
  • برنامه ریزی برای استخدام نیرو
  • برگزاری کلاس‌های آموزشی

برای قرارگیری تمام دستگاه‌ها محل و فضای مناسب تهیه کنید و چک لیست خود را مدام بررسی کرده تا مطمئن شوید چیزی را فراموش نکرده باشید.

در خرید تجهیزات تحقیق کنید

برای خرید بهترین تجهیزات آزمایشگاه لازم است تا بررسی‌های لازم را انجام دهید. در صورت بروز هریک از موارد زیر لازم است تا تجهیزات خود را تعویض و یا تعمیر کنید:

  • نداشتن تطابق با نیازهای شما
  • آسیب دیدن تجهیزات و نداشتن ایمنی لازم در محیط کار
  • قدیمی بودن این تجهیزات
  • عدم رعایت نکات آرگونومیک
  • عدم تناسب جهت استفاده دز تجهیزات و سیستم IT

در زمان راه اندازی آزمایشگاه به نکات زیر توجه کنید

برای راه‌اندازی آزمایشگاه لازم است تا در اولین مرحله، سوالات زیر را پاسخ دهید:

  • فضای آزمایشگاه هرچند وقت یکبار تغییر می‌کند؟
  • آیا لازم است تا ارتفاع سطوح کار تنظیم شوند؟
  • سکوبندی و کلیه تجهیزات از نظر وزنی چه میزانی هستند؟
  • نیازهای ذخیره‌سازی و انبار کردن شما به چه صورت می‌باشند؟
  • آزمایشگاه‌تان چه نوع کاربری دارد؟
  • سرویس‌های مکانیکی چگونه به سیستم متصل می‌شوند؟
  • در طراحی فضای آزمایشگاه‌ باید به چه نکاتی توجه نمود؟

ما در شرکت بایرمن صفر تا صد راه اندازی آزمایشگاه در زمینه‌های مختلف را برای شما عزیزان انجام می‎دهیم. همچنین می‌توانید از خدمات مشاوره تخصصی ما در این شرکت بهره‌مند شوید.